Wil Jij Weten Hoe Jouw Business Het Snelste & Winstgevenste Relaties Kan Opbouwen?
0475 27 46 55
Business Masters Facebookpage, Coaching, Relationship Marketing
Business Masters Linkedinpage, Coaching, Relationship Marketing
Business Masters YouTube page, Relationship Marketing, Funnels, Marketing, Online Sales, Coaching, Consulting
meer sales genereren door deze 3 soorten mensen te kennen
Waarom Vele Ondernemers Falen Met Hun Bedrijf
Wie van jullie wil er niet meer sales elke maand?

Niemand? 

Dat dacht ik al.

We weten natuurlijk dat sales op verschillende manieren kan gebeuren en een van de meest voorkomende manieren is face-2-face. 

Bedrijven hebben een product of dienst en ze gaan naar hun klanten om dit te verkopen. 

Wanneer ze na lange tijd daar eindelijk zijn, gebeuren er verschillende zaken die het salesproces niet ten goede laten komen. 

Één grote missing is het taalgebruik van de verkoper en dit afstemmen op de klant.

Als ondernemer of verkoper moet je weten dat als mensen, en dus ook jouw klanten, iets kopen dat dit steeds vanuit een positie van pijn of plezier is. 

De term “pijn” moet je wel breder interpreteren dan t.o.v. fysieke pijn. 

Het omvat alle situaties waar je van af ziet op fysiek of mentaal vlak, maar ook de zaken waar je echt nood aan hebt. 

Als je nood hebt aan iets, is dat omdat de huidige situatie niet goed is en dat je daaraan iets wilt veranderen. 

Het komt er steeds op neer “ze hebben een probleem en zijn op zoek naar een oplossing.” 

Klinkt logisch toch?  

Natuurlijk, jij gaat ook niet naar de garage om een nieuwe auto te kopen, als je er geen interesse in hebt... toch?

Maar wat men vaak niet weet is dat de beslissing om te kopen, vaak gemaakt wordt vanuit ons onderbewustzijn en volledig emotioneel is. 

De keuzes die we maken zijn bijna altijd gebaseerd op basis van onze waarden die we voor onszelf opleggen. 

Één daarvan is het type communicatie waar jij jezelf het meest comfortabel bij vindt. 

Hierdoor kunnen we mensen opdelen in drie (3) groepen: 
  • auditieve personen
  • ​Visuele personen
  • ​Kinesthetische personen
Tip: je kan hiervoor ook onze Klanten-ABC checklist gebruiken om dit voor jouw doelpubliek in kaart te brengen...

CUSTOM JAVASCRIPT / HTML
Tip: je kan hiervoor ook onze Klanten-ABC checklist gebruiken om dit voor jouw doelpubliek in kaart te brengen...

CUSTOM JAVASCRIPT / HTML
Elk van deze types heeft een vorm van communicatie die ze het best aanvoelt. 

Als jij als ondernemer, verkoper, service leverancier dit kan aanvoelen en hierop inspelen, ben je de concurrentie al een stap voor. Je bouwt namelijk een betere band op met je klant.

Jouw stappen naar succes?:
  • Je leert de kenmerken van elk van bovenstaande persoonstypes.
  • Weet dat iedereen anders is, dus luister aandachtig naar welk type persoon er voor jou zit.
  • Aangezien elke persoon anders is, maak een plan van aanpak voor elk type en personaliseer dit per klant door research te doen. Bijvoorbeeld zijn social media posts, wat doet het bedrijf, etc.
  • Pas je eigen stijl aan, aan de communicatievoorkeur van je klant.
Omdat ik geen idee heb over welke klanten jij hebt, of zal hebben in de toekomst, ga ik hier niets over vertellen. 

Wat ik je wel kan geven is enkele kenmerken van deze drie (3) type personen.

Auditieve personen:

De hoofdzakelijke kenmerken van deze mensen is dat ze denken in woorden en geluiden. 

Het zijn goede sprekers en kunnen hun ideeën vertalen in conversaties, zodat het voor iedereen duidelijk wordt. 

Het is vaak altijd op dezelfde toon, met een vast ritme en gebruiken auditieve termen in hun zinsbouw.

Enkele voorbeelden:
  • Vertel mij eens, ...
  • ​Luister eens naar mijn...
  • ​Ik hoor wat je zegt...
  • ​Dat klinkt goed voor mij...

Visuele personen:

Visuele mensen denken voornamelijk in beelden. 

Ze zullen alles beschrijven op een zeer visuele manier en gebruiken daarvoor veel woorden. 

Ze gebruiken ook veel en grote gebaren bij het praten, in de hoop hier een duidelijker beeld mee kunnen te scheppen. 

Tijdens hun communicatie worden ze ook niet graag onderbroken en ze zullen vaak gebruik maken van visuele termen.

Enkele voorbeelden: 
  • Ik zie het volledig zitten!
  • Hoe kijk jij naar ...
  • ​Dat zie ik niet ...
  • Ja ja, ik zie het al voor me.
  • ​Bekijk zeker...

Kinesthetische personen:

Kinesthetische mensen is het gevoelsmatige zeer belangrijk. 

Ze worden beïnvloed door hun gevoelens van de omgeving. 

Als ze een oordeel maken is dat vaak vanuit hun gevoelens van (on)gemak en hoe dat iets aanvoelt. 

Meestal zijn ze ook rustig, hebben een langzame ademhaling en praten langzaam, zodat ze het gevoel op een correcte manier kunnen overbrengen.

Enkele voorbeelden: 
  • Ik snap het! Ik voel dat je er niet gelukkig mee bent...
  • Dit voelt niet goed...
  • ​Ik voel me er niet goed bij...

Conclusie

Als jij de communicatie vooreerst kan onderscheiden van persoon tot persoon dan heb je al zeker de eerste stap gemaakt. 

De volgende is dat je je eigen communicatie gaat aanpassen afhankelijk van welk type je voor je hebt om zo een betere band tot stand te brengen met de klant. 

Want we communiceren allemaal liever met mensen die dezelfde taal spreken.

Eenmaal dit duidelijk is, is het ook makkelijker om de WIE op te stellen, waar je onze Klanten-ABC-checklist voor kan gebruiken.
CUSTOM JAVASCRIPT / HTML
CUSTOM JAVASCRIPT / HTML
Heb jij nog vragen of andere uitdagingen? Wil je graag wat hulp krijgen? 

Join dan onze Gratis SalesHacking community en stel je vragen aan ons en tal van andere ondernemers.
Op deze manier word jij geholpen en kan je ook andere helpen.
Wil je bovenstaande oefenen? Wel vraag iemand uit de groep om even met je te communiceren en pas de zaken direct toe.
Tot straks in de groep en in tussentijd … weest geweldig!

Veel succes!

Jo Van Loock

Jo is een SalesMarketing expert die bedrijven helpt met het bouwen van blijvende en winstgevende relaties met hun klanten. Hij heeft reeds samengewerkt met tal van bedrijven zoals Colruyt, Cegeka, Foundr,... Hij heeft zijn passie voor marketing ontdekt toen hij de zoektocht moest starten om zijn bedrijf te laten groeien, omdat het algemene marketingadvies onvoldoende was (en is). Hier was de relatie-funnel de oplossing om blijvend producten te kunnen verkopen zonder 18-urige dagen te moeten kloppen en voldoende tijd vrij te hebben voor zijn gezin. Connecteer met hem via LinkedIn of check zijn website.
Plan Jouw Gratis Strategie Sessie
Laat ons even spreken en jouw unieke noden bekijken & we helpen je met een Persoonlijk samengesteld strategisch plan om een intelligente en winstgevende funnel In Jouw bedrijf te implementeren.
Wij geloven dat jouw expertise bekrachtigt moet worden door de juiste strategie & systemen op te zetten zodat jij de nodige impact zal leveren op de wereld en fantastische relaties kan opbouwen met jouw klanten.

0475 27 46 55

"Wij Helpen Bedrijven Zeer Winstgevende Relaties Op Te Bouwen..."

 2019+ Business Masters - All Rights Reserved