Heb je jouw antwoorden?
Goed.
Ik kan natuurlijk niet weten wat voor soort bedrijf jij hebt of wat voor soort marketing jij vandaag doet...
...maar ik weet uit ervaring dat deze vragen vaak moeilijk een antwoord kunnen krijgen (zeker de eerste).
Ondernemers kunnen me vaak zeggen dat ze hier en daar een of andere advertentie hebben lopen en dat ze flyers laten drukken om uit te delen en laten we die business cards niet vergeten!
Of een goed geplaatst artikel hier en daar.
Dit zal waarschijnlijk ook in de vorm van jouw antwoord zijn?
Natuurlijk is dat niet wat we met die eerste vraag bedoelen …
Het gaat erover welke marketingstrategie jij toepast, niet in welke vorm of wat jij hier en daar aan marketing doet.
Naargelang ik enkele “follow-up vragen stelt” komt het meestal op hetzelfde neer.
Ze weten niet welk soort strategie ze toepassen en ze doen maar wat.
Vaak ook volledig op hun intuïtie of de feedback van die kennis die vertelde dat iets werkte...
Enkele weken terug was ik te gast op een netwerkevent en we waren bezig over marketing en toen kwam er iemand tussen ons gesprek: