Wil Jij Weten Hoe Jouw Business Het Snelste & Winstgevenste Relaties Kan Opbouwen?
0475 27 46 55
Business Masters Facebookpage, Coaching, Relationship Marketing
Business Masters Linkedinpage, Coaching, Relationship Marketing
Business Masters YouTube page, Relationship Marketing, Funnels, Marketing, Online Sales, Coaching, Consulting
Tips om jouw facebookpagina in te richten en maximaal rendement eruit te halen.
Voor degene die tot hiertoe al mijn blog-berichten heeft gelezen, weet zeker dat facebook een belangrijk online marketing platform kan zijn voor je bedrijf.

Maar hoe begin je nu aan facebook marketing?

Het is zeer eenvoudig als je de correcte data hebt om te starten, maar het is wel enigszins belangrijk dat je beschikt over een facebookpagina die volledig up-to-date is.

Zoals we in een eerdere post ook al aangegeven hebben, maak je best altijd gebruik van de facebook business manager om je zaken de beheren. Dit geldt dus ook voor je bedrijfspagina. Maak dus zeker een account aan op http://business.facebook.com en log in om je bedrijfspagina aan te passen.
De belangrijkste onderdelen van een facebookpagina zijn:

1. Keuze van jouw paginanaam

Voor je webpagina heb je natuurlijk verschillende keuzes als we kijken naar de naamgeving, maar uiteindelijk kun je ze samenvatten tot 2 onderdelen:
  • De bedrijfsnaam wordt gebruikt
  • Jouw persoonlijke naam wordt gebruikt
Hier moet je een keuze maken en het is eigenlijk een beetje afhankelijk van wat je met je pagina wil bereiken en wat je van plan bent met je bedrijf. Wij hebben gekozen voor een pagina met de bedrijfsnaam, omdat we dit willen naar voor schuiven als “De beste online businesstraining voor starters en kleine ondernemers”.

Het had natuurlijk ook kunnen zijn dat ik mezelf ging gebruiken als “brand” voor businesstrainingen waarbij ik mijn persoonlijke naam beter had kunnen inzetten.

Alles is afhankelijk wat je voor jezelf wil kiezen en naar voor schuiven.

2. Een goede omslagfoto hebben

Met omslagfoto bedoelen we de foto die bovenaan je pagina staat. Dit is ook tevens het eerste wat jouw bezoekers zullen zien als ze op jouw pagina komen, dus hier kan je best wel wat aandacht aan spenderen.

Wij bij Business Masters proberen steeds gebruik te maken van een omslagfoto waarin onmiddellijk duidelijk is wat wij doen (een beetje zoals op jouw website) en we proberen er ook tevens een call to action in te verwerken.
Op deze manier kan jij onmiddellijk laten merken aan je potentiele klanten wat je doet en kan je hen onmiddellijk ook iets meegeven zoals een e-book of een cadeau dat opgestuurd moet worden of dergelijke.

3. De Bedrijfsinformatie invullen

Op jouw professionele facebookpagina is er in het menu overzicht (op dit moment links van je omslagfoto) een knop met Info. Hier kan je allerlei specifieke bedrijfsinformatie toevoegen. 
  • Klik eerst op de tab Info (in linker navigatiemenu)
  • Klik op Pagina-informatie bewerken
  • ​Je krijgt een pop-up met alle verschillende aanpasbare velden
Zorg ervoor dat de informatie die je gaat invullen correct is en ook goed weergeeft wat je doet. Op die manier kunnen klanten steeds onmiddellijk zien waarvoor je staat en eventueel enkele contactgegevens terugvinden of een website.

4. Een uniek webadres hebben bij Facebook

Wanneer je een facebookpagina aanmaakt wordt er een random webadres aangemaakt door facebook. Zoals met je website kan je hier ook een unieke naam voor kiezen, waardoor mensen je facebook sneller en beter zullen terugvinden.

Weet wel dat de naam die je hier ingeeft uniek moet zijn op facebook. Als het natuurlijk als bestaat, zal je moeten improviseren om iets uniek te krijgen.

Wij hebben voor uniformiteit gekozen tussen website en facebook, waardoor onze gebruikersnaam @businessmasters.be is.

Deze instelling kan je ook instellen op je “Info” tabblad, maar in plaats van Pagina-informatie bewerken te klikken, check je het onderdeel “ALGEMEEN”.

Daar kan je de gebruikersnaam terugvinden van je site.
  • Klik op Info in linker navigatiemenu
  • Klik op Bewerken achter de gebruikersnaam onder de ALGEMEEN-sectie
  • ​Pas je gebruikersnaam aan.
Zo, je hebt je facebookpagina ingericht en het is klaar om bezoekers te ontvangen.

Heb je nog vragen of andere uitdagingen binnen je business? Join dan onze gratis facebookgroep waar je jouw vraag kan stellen aan ons en tal van andere ondernemers, zodat je vooruitgang gegarandeerd kan worden. Je kan er ook andere zoals jezelf verder helpen met de kennis die jij hebt, waardoor we met zen allen business kunnen genereren voor elkaar.

Jo Van Loock

Jo is een Funnelcoach die bedrijven helpt met het bouwen van blijvende en winstgevende relaties tussen bedrijven en hun klanten. Hij heeft reeds samengewerkt met tal van bedrijven zoals Colruyt, Cegeka, Foundr,... Hij heeft zijn passie voor marketing ontdekt toen hij de zoektocht moest starten om zijn bedrijf te laten groeien, aangezien het algemene marketingadvies onvoldoende is. Hier was de relatie-funnel de oplossing om blijvend producten te kunnen verkopen zonder tijd te verliezen. Connecteer met hem via LinkedIn of check zijn website.
Plan Jouw Gratis Strategie Sessie
Laat ons even spreken en jouw unieke noden bekijken & we helpen je met een Persoonlijk samengesteld strategisch plan om een intelligente en winstgevende funnel In Jouw bedrijf te implementeren.
Wij geloven dat jouw expertise bekrachtigt moet worden door de juiste strategie & systemen op te zetten zodat jij de nodige impact zal leveren op de wereld en fantastische relaties kan opbouwen met jouw klanten.

0475 27 46 55

"Wij Helpen Bedrijven Zeer Winstgevende Relaties Op Te Bouwen..."

 2019+ Business Masters - All Rights Reserved